اموزش رستور و اپدیت ios
نوشته شده توسط : رضاشعبانی

3

3

 

با سلام و درود به تمامی کاربران محترم 

با منتشر شدن آخرین نسخه های  ای او اس و بحث های آپدیت شدن یا جلبریک  نیاز هر کاربر مبتدی به آموزش کامل و دقیق آپدیت یا ریستور الزامی   می باشد ُ  که در این مطلب به طور جامع به صورت تصویری به شما عزیزان توضیحات مربوط به ریستور ُ آپدیت و بک آپ گیری را آموزش می دهیم .

 

خوب قبل از هر چیزی نیاز هست جواب سوال های زیر را بدانید  !‌

 

  • ۱- ریستور چیست ؟   در واقع همان نصب مجدد سیستم عامل ای او اس می باشد ُ‌که بعد از ریستور تمامی اطلاعات داخل دیوایس حذف می شود . (‌به طور معمول ریستور در دستگاه های ای او اس به دلایل امنیت اپل  فقط به بالاترین ورژن موجود امکان پذیر هست )  – در این روش باید فایل سیستم عامل یا همان iOS را از قبل مناسب دیوایس خود دانلود نمایید .

 

  • ۲- آپدیت چیست ؟  اپل از  iOS 5 به بالا قابلیت آپدیت سیستم عامل را از طریق خود دیوایس نیز فعال کرد که باید گفت اپدیت  آی او اس فقط از ۲ طریق امکان پذیر هست -

۱- آپدیت با خود دیوایس که اصطلاحا (OTA) گفته می شود و گاهی برای کاربرانی که قصد جلبریک دارند این روش پیشنهاد نمی شود مثل جلبریک ۶.۱ -

۲- آپدیت توسط آیتونز  :  در این روش شما فریمور یا فایل سیستم عامل را می توانید از با  متصل کردن دیوایس به آیتونز و کلیک روی Update که به طور اتومات آخرین نسخه ای او اس از طرف اپل مناسب دیوایس شما انتخاب می شود را دانلود و اتومات دیوایس را آپدیت کنید .

 

  • ۳- تفاوت بین آپدیت و ریستور چیست ؟   اگر از روش خود دیوایس یا OTA آپدیت کنید اطلاعات شما حذف نخواهد شد و فقط دیوایس شما به اخرین ورژن به روز رسانی می شود . ولی در روش ریستور کل اطلاعات دیوایس حذف و از نو سیستم عامل نصب می شود .

  • ۴- قبل از ریستور چه اقداماتی لازم است ؟  تنها مورد مهم قبل از ریستور مهم است   Backup گرفتن از دیوایس خود توسط آیتونز می باشد که در پایین آموزش داده شده است . دقت کنید بعد از ریستور بک آپ خود را می توانید طبق آموزش برگردانید .

 

خوب اگه آماده باشید سراغ آموزش برویم  ُ   همان طور که در سوالات بالا متوجه شدید قبل از ریستور کردن باید  Backup دیوایس خودمان را بگیریم طبق تصاویر و آموزش زیر :‌

 

مرحله ۱ – بک آپ گیری از دیواس :

۱- ابتدا دیوایس را به سیستم خود متصل کرده سپس آیتونز را باز کرده  و طبق تصویر زیر روی نام iPhone یا دیوایس خود کلیک کنید .

 

آموزش ریستور آیفون آیپاد آیپد

 

 

۲- خوب حالا باید روی گزینه Backup Now کلیک کرده و منتظر باشید تا پروسه  بک اپ گری از دیوایس شما به طور کامل تمام شود .

 

آموزش ریستور آیفون آیپاد آیپد

آموزش ریستور آیفون آیپاد آیپد

 

مرحله ۲ ریستور کامل دیوایس  از طریق آیتونز + فایل فریمور مربوط

۱- خوب قبل از ریستور باید فایل فریمور یا همان iOS مربوط به دیوایس خود را  دانلود کرده باشید .  برای دانلود فریمور ios7.1.1 کلیک کنید(این اموزش مربوط به ios6.1 است ولی در حال حاضر جدید ترین نسخه ios7.1.1 است)

حالا اگر کاربر ویندوز هستید   دکمه  Shift  را نگه داشته سپس روی Restore کلیک کنید  و فایل فریمور iOS را انتخاب کرده و Restore  بزنید

اگر کاربر مک هستید دکمه Option را نگه داشته سپس روی Restore کلیک کنید .

 

 

آموزش ریستور آیفون آیپاد آیپد

آموزش ریستور آیفون آیپاد آیپد

 

 

آموزش ریستور آیفون آیپاد آیپد

آموزش ریستور آیفون آیپاد آیپد

 

آموزش ریستور آیفون آیپاد آیپد

آموزش ریستور آیفون آیپاد آیپد

 

۲- مرحله ریستور شدن : خوب حالا بعد از کلیک روی ریستور مشاهده می کنید که دیوایس به حالت Recovery Mode رفته و فایل iOS  اکسترکت شده سپس پروسه ریستور طبق تصاویر زیر در حال انجام می باشد .

 

Screen Shot 2013-01-29 at 2.40.59 PM

آموزش ریستور آیفون آیپاد آیپد

آموزش ریستور آیفون آیپاد آیپد

 

بعد از چند دقیقه عملیات ریستور تمام شده ودیوایس شما از نو بالا می آید . ( توجه : دوستانی که مثل بنده آنلاک فکتوری کرده باشند با پیغام زیر نیز مواجه می شوند . )

آموزش ریستور آیفون آیپاد آیپد

آموزش ریستور آیفون آیپاد آیپد

 

مرحله ۳ – برگرداندن Backup

تبریک شما دیوایس خود را به بالاترین نسخه اپل  به روز رسانی کرده اید !  حالا نوبت به برگرداندن یا  Restore Backup میباشد !  طبق تصویر زیر باید به آخرین تاریخ که از دیوایس خود بک اپ گرفتید کلیک کنید . ( البته کاربرانی که تمایل به برگرداندن بک اپ ندارند نیز می توانند با کلیک روی Set up as New iPhone   دیوایس کارخانه ای و بدون اطلاعات قبلی داشته باشند .

آموزش ریستور آیفون آیپاد آیپد

آموزش ریستور آیفون آیپاد آیپد

 

خوب بعد از کلیک پنجره زیر نمایش داده شده و باید منتظر بمانید تا آیفون آیپاد آیپد شما به اخرین بک اپ تنظیم شود .

( توجه : تمامی تصاویر فیلم ها شماره تلفن ها اس ام اس ها نوت ها یاد آوری ها )  به اخرین بک اپ برگردانده می شود .

 

تبریک  شما به طور کامل  ریستور آپدیت و بک آپ  دردیوایس های  iOS  را آموزش دیده اید . 

 

 

موفق  و پیروز باشید





:: بازدید از این مطلب : 1270
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: